Human Menu Kft.

A szakmai munkám a stratégiai tanácsadói feladatok széles körét öleli fel, azok közül ma már csak három kiemelt területre fókuszálok.

Szervezet- tervezés

különösen átalakulóban lévő kkv-k, vagy növekedési fázisba érkező Start up cégek veszik hasznát a tudásomnak. Ők azok a cégek, ahol az alapító-tulajdonos személye meghatározó volt a cég életének kezdeti fázisában. Később, a vállalat növekedésével egy időben szükség lett a tudatos cégépítésre, a felelősségi, feladat-, és jogkörök meghatározására. Amennyiben ezek elmaradnak, a vállalatnál gyakoriak lesznek a viták, nézeteltérések, a hangulat romlik. Ugyanennek az elmaradt feladat-, és jogkör kiosztásnak a következménye több esetben a vállalatoknál elinduló elvándorlási hullám is.

Érdekel

Együttműködésen alapuló, fenntartható vállalati kultúra kialakítása.

Ez a program off-line és on-line verzióban is létezik. A bevezetését követően a vállalati konfliktusok minimálisra csökkennek, a csapat összetartás pedig ugrásszerűen megemelkedik. A program egyik nagy előnye, hogy komoly munkavállalói elégedettséget hoz létre, és az employer brand szerves részévé válik. A másik előnye, hogy túlnyúlik a vállalat hatáskörén, önálló életre kel, és hírét viszi a cégnek a munkaerőpiacon. Ez a tehetséges munkavállalók jelentkezésének növekedésében érhető tetten, ilyen és ehhez hasonló visszajelzésekből: „Hallottam a LAZAC rendszerről, és ez az egyik oka, hogy itt szeretnék dolgozni.” vagy „Elmeséltem a baráti társaságban, hogy működik nálunk egy ilyen rendszer. Senki nem hallott még hasonlóról. Mindenki irigykedett rám.” A program 2017-ben HR Innovation Award kitüntetést kapott. Szerepelt az Országos Humánpolitikai Egyesület éves konferenciájának előadása között.

Érdekel

Családbarát programok tervezése és lebonyolítása.

Az elmúlt években ez a vonal nagyon meghatározó része lett a cégnek.

2012 - A GE Working Parents’s Day csapatával ebben az évben találtunk egymásra, amelynek folytatásaként több mint 10 éve dolgozunk együtt ezen a napon. 2017-ben a GE globális vállalatán belül elsőként szerveztük meg Marton Éva csapatával az első Global Working Parents’ Day programot, amelyre a világ minden kontinenséről csatlakoztak be önkéntes csapatok, amelyek a dolgozó szülőket támogató programokat szerveztek, a magyar minta alapján.

2012-ben

A GE Working Parents’s Day csapatával ebben az évben találtunk egymásra,

A GE Working Parents’s Day csapatával ebben az évben találtunk egymásra, amelynek folytatásaként több mint 10 éve dolgozunk együtt ezen a napon. 2017-ben a GE globális vállalatán belül elsőként szerveztük meg Marton Éva csapatával az első Global Working Parents’ Day programot, amelyre a világ minden kontinenséről csatlakoztak be önkéntes csapatok, amelyek a dolgozó szülőket támogató programokat szerveztek, a magyar minta alapján.

2013-ban

a TESCO elindított egy nyári vállalati gyerekmegőrzőt,

ahol az általam fejlesztett kreatív gyereknevelési eszközök használata mellett tartottuk meg a négyhetes nyári programot.

2014-21 között

számos nagyvállalat számára rendeztünk hasonló nyári gyerekmegőrző programokat.

A siker ráta 98% örül mozgott, amelyhez hasonlót egyik cégnél sem értek el semmilyen más HR programmal, vagy képzéssel.

Iskolakezdési programok

az egyik személyes kedvencem volt az iskolakezdési program. A gyerekek (COVID előtti időkben) egy napot eltöltöttek a vállalt telephelyén.

A gyermekprogramok levezetésére alkalmassá tett tárgyalóban az iskolába érkezéshez szükséges kreatív gyereknevelési eszközöket készítettük el. Ez azért volt forradalmian új program, mert 2015-ben mg senki nem beszélt az iskolarendszerben a gyerekekre váró mentális egészség témakörébe tartozó kihívásokról. Tabu témának számított, eszközt pedig végképp nem kaptak a gyerekek rendszer szinten ezeknek a kihívásoknak a semlegesítésére. A nap végén a szülők kaptak tájékoztatást az iskolába indulás mentális egészségre nehezedő kihívásairól. Minden szülői visszajelzés hasznosnak találta a programot, mert ebből a nézőpontból még sosem hallották a rájuk váró kihívásokat, és azok megoldására kínálkozó lehetőségeket. Ez a program 2020 óta online verzióban létezik

COVID és
poszt-COVID

családbarát programok

SUMMER CAMP

„Meet your skills and have the best time of the summer”

Ez a mondat közelíti meg leginkább az élményt, amit a kreativneveles.hu csapata által lebonyolított nyári vállalati programokban kapnak a munkavállalók gyermekei. A mondat első fele jellemzi azt, amit a gyermekek meg fognak tapasztalni a programok alatt, a másik fele pedig a 10 év alatt a szülőktől rendszeresen kapott visszajelzést mutatja be.

Mitől más ez a program, mint az általános gyerekfelügyelet, amelyet pedagógusok ajánlanak nyári szünetben?

Érdekel

Többféle tartalommal valósulhat meg a gyerekfelügyelet

Klasszikus

Nyári alapprogramunk: életkort tekintve vegyes csoportok, helyszín méretétől függően 12-15 fő részvételével (Mellé 3-4 felnőtt felügyelőt adunk). Javasolt célcsoport 5-12 éves korig – ami módosítható a vállalatnál található életkori jellemzők alapján. A végleges részletes tematikát az ügyféllel egyeztetve, az ő kéréseik alapján alakítjuk ki, és igény szerint felveszünk egyéb, értéket képviselő foglalkozásokat, mint pl. zenés közös játék, a fiúknak a sakk, vagy éppen ékszer készítés FIMO gyurmából lányoknak. Ezeknek az ára is részét képezi a díjnak. A program során délelőtt egy-egy tematika szerint tartunk foglalkozást. Délben a gyermekek a szülőkkel együtt ebédelnek. Az ebédszünetet követően csendes pihenőt tartunk, majd a délután fókusza a szabad játék, alkotás, a gyermekek igényéhez igazodva. Jellemzően minden héten ugyanaz a program fut, annak érdekében, hogy minden résztvevő gyermek lehetőség szerint ugyanazokkal az élményekkel gazdagodjon.

Iskolaelőkészítő programok:

Számtalan szervezetnél extra stressz éri a munkavállalóikat gyermekeik kihívásai miatt, ami kihat a munkavégzésükre is. Egy ilyen hatalmas stresszfaktor minden szülő életében az iskolakezdés. A cafeteria-rendszer népszerű eleme volt az iskolakezdési juttatás, ami az elmúlt néhány évben megszűnt. Ennek ellentételezésére 2016 óta több vállalat adja juttatásként a módszertani kereteinkkel kiépített speciális, iskolaelőkészítő programot. Ennek a programnak ma, Magyarországon különös fontossága van, mert az iskolarendszer olyan váratlan kihívásokat tartalmaz mind a szülők, mind a gyerekek számára, amire senki nem készíti fel őket. Az általunk tartott foglalkozásokat követően sok olyan probléma megszűnik (vagy ki sem alakul), ami adott esetben hónapokig keserítette meg gyermekek és szüleik mindennapjait. Ezeket a készségeket a mi foglalkozásainkon lehet csak ennyire rendszerszinten és fókuszáltan elsajátítani. A tavalyi egyik program eredménye volt, hogy mindössze 2 nap alatt az egymással először találkozó lányokból olyan közösséget tudtunk formálni, hogy szerda délelőtt megalapították a „Leányvállalatot” és péntekre pedig teljesen önállóan (a kollégáim mentorálása, támogatása mellett) egy komplett show-műsort állítottak össze. Olyan készségeket használtak, amelyek a 21. században elengedhetetlenek a munkaerőpiacon, viszont a klasszikus iskolai keretek között nem igazán találhatók meg: kreativitás, alkotó együttműködés, (amikor együtt olyat alkot egy csapat, amire külön-külön, egyesével nem lennének képesek), új képességek kipróbálása, ”out-of the box” gondolkodás, együttműködés, egymás támogatása, segítése, feladatok meghatározása önállóan, és azok végrehajtása ugyanígy, projekt végig-gondolása, megvalósítás előkészítése, projekt lebonyolítás. Mindezt vidám hangulatban, szabadon, mindenki a saját tempójában tehette. Érkezett visszajelzést arról is, hogy van olyan gyermek, aki az itt kapott önbizalom-építő taktikának köszönhetően írt sikeres középiskolai felvételit.

A szolgáltatás paraméterei, jellegzetességei, megkülönböztető elemei

  • 1
  • A gyermekek felügyelete

    A kreativneveles.hu csapata minden esetben kizárólag a saját belső képzésen átesett és kiválasztott gyermek foglalkoztatókkal dolgozik. Minden helyszínen 3 tapasztalati szinttel rendelkező foglalkoztatók vannak a gyerekekkel: szenior, aki önmaga is foglalkozik gyerekcsoportokkal, és az átadott módszertant több, mint 3 éve használja (jellemzően több éves a gyakorlat). Junior kolléga, aki a belső képzéseken részt vett, a kiválasztáson sikeresen tovább jutott, és minimum 1 nyarat végig dolgozott. Gyakornok kolléga, aki részt vett a képzésen, és a szenior és junior kollégák munkáját gyakornokként segíti, vagy a saját táborunkban nevelkedett éveken keresztül, és gyermekkorának szerves részét képezte a módszertanunk. Minden gyermekcsoportnál minimum 3 felnőtt van egyszerre jelen, de 12 fő feletti csoportoknál négyen dolgoznak. Ez a létszámarányos felnőtt jelenlét szinte egyéni odafigyelést enged meg, ez az egyik oka annak, hogy minden gyermek elégedettem távozik. A program végleges tartalmától függetlenül a keretrendszernek része a gyermekek erősségeinek összegyűjtése, az érdeklődési körük bemutatásának lehetősége, esetleges sikereik megünneplése. Együttműködést tanítunk és mutatunk mi felnőttek is a program teljes ideje alatt. Kreativitásukat mennyiségi és idői korlátozás nélkül szabadon engedhetik (illetve azok a gyermekek, akik eddig nem alkottak, minimum egy „remekművel” távoznak majd a programról).

  • 2
  • A gyermekek felügyeletét ellátó személyek belső képzési rendszere

    A kreativneveles.hu csapata kizárólag olyan felnőtteket enged be a vállalati nyári gyerekmegőrzőkbe, akik részt vettek a 3 alkalmas online, és minimum egy alkalmas jelenléti előzetes módszertani képzésen, illetve annak jelenléti alkalmát követően a képzést tartó belső szenior kollégák alkalmasnak találták a további együttműködésre. A másik fontos kritérium a kollégák felé az egymás iránti nyitottság és támogató attitűd. Ez utóbbi olyan komoly együttműködési kritérium, hogy ugyanúgy a kolléga távozásával jár, ha a felnőttekkel, a többi felügyeletet ellátó kollégával nem működik együtt, mintha a gyerekekkel való kommunikációra találnánk őt alkalmatlannak. Miért vagyunk ebben ilyen szigorúak? Több, mint 10 éve kezdtünk el vállalti programokat megvalósítani, és nekünk a gyermekek jól-léte a legfontosabb. Emellett pontosan tisztában vagyunk azzal, hogy egy multinacionális „corporate” közeg milyen elvárásokkal rendelkezik, és a mi kollégáink felé a minimum elvárást ennek a közegnek a szintje adja. Felkészítést kapnak arról is, hogy ilyen közegben hogyan lehet, és hogyan NEM lehet viselkedni. A felkészítések február végén elkezdődnek, és egészen a nyári programok kezdetéig tartanak, ami azt is jelenti, hogy a kollégáink nem csak az alatt az 1-2 hét alatt dolgoznak, amíg fizikailag az adott vállalat központjában megjelennek, hanem maga a gyerekfelügyelet egy több hónapos felkészítési sorozat végső néhány hete, hosszú egyéni és csoportos tanulási helyzetek végeredménye.

  • 3
  • Kiscsoportos foglalkozások

    Az iskolarendszerben és a nyári táborokban megszokott az egy felnőtt jelenléte 20-30 gyerekkel. Mi ennek az ellenkezőjeként, tulajdonképpen a „családi biztonsági háló” meghosszabbítását valósítjuk meg azzal, hogy kizárólag 12-15 fős csoportokban dolgozunk, amelyekben minimum 3, de a csoport összetételétől függően ennél több felnőtt van egyszerre a gyerekekkel.

  • 4
  • Terem berendezés

    Minden programunk alkalmával a teljes teremberendezésről, és minden felhasznált eszközről és anyagról gondoskodunk. A termet a foglalkozások előtti héten rendezzük be, és vagy az utolsó foglalkozás napján, vagy az azt követő hét első két munkanapján tudjuk kiüríteni. A teremberendezés és a felhasznált anyagok, eszközök költsége része a díjnak.

  • 5
  • Foglalkozások alatt felhasznált eszközök és anyagok

    A termet minden alkalommal berendezzük, alapvetően két részre osztjuk: a pihenő/ szabad játék tere, illetve a foglalkozások helyszíne. A játszó teret szivacs-elemekkel borítjuk be, a foglalkozásoknak helyet adó asztalok befedéséről szintén gondoskodunk. A foglalkozások során minőségi anyaggal dolgozunk, és a gyermekek hazavihető tárgyakat készítenek – mennyiségi korlát nélkül. Mintaképpen: párnahuzat, ékszer, vagy éppen kisautó. Társasjátékokról ugyanúgy gondoskodunk, mint az ebéd utáni pihenéshez használt párnákról, takarókról, illetve, természetesen könyvekről.

  • 6
  • Dokumentáció, szerződések, törvényi előírások

    Szerződő partnereink számára biztosítunk szerződés, és dokumentáció-alapokat, amely jelentősen megkönnyítik a program szervezését a vállalati partnerek számára. Azokkal a cégekkel, akik először szerveznek meg hasonló juttatást, megosztjuk a legjobb gyakorlatokat. Segítünk a belső kommunikációban, illetve a folyamat kidolgozásában, és felhívjuk a figyelmüket az esetleges buktatókra is. Ennek a konzultációnak díja is benne van az árajánlatban.

  • 7
  • Szülői online konzultáció

    Igény szerint biztosítunk a program előtt online konzultációt, amelynek során a szülők kérdéseit válaszoljuk meg.

  • 8
  • „Láthatatlan értékek”

    Munkáltatóként és szülőként fontos tudni, hogy mennyire színvonalas a program, amin gyermek részt vesz. A foglalkozásoknak keretet adó módszertan láthatóvá és formálhatóvá teszi az érzelmi intelligenciát, ami sokuk számára megfoghatatlan, nehéz elképzelni, így a sokszor kért fejlesztésébe is nehéz belekezdeni. A módszertan iskolai változatának bevezetésekor kutatással mértük a közösségben lévő érzelmek alakulását, a gyerekek közötti kapcsolatok változását. Ennek a programnak az eredménye 2109-ben meghívást kapott Bostonba, az MIT-n rendezett nemzetközi oktatási konferenciára.

    A COVID után, 2021-ben a magyar pedagógusokat segítettük ingyen, a poszt-covid osztályközösségek pozitív irányban formálásában. A hat hónapos ingyenes online workshop sorozatot követően több osztályközösségben is elkezdődött az eszközök használata. Ennek a programnak az eredménye itt található:

    Megnézem

    Társadalmi felelősségvállalás (CSR).

    Ez a pont kiemelten fontos számomra, mert nem csak egy mikrovállalkozás tulajdonosa vagyok, hanem stratégia konzultációban gyakorlatot szerzett szerveztet-pszichológus. A nagyvállalatokkal töltött 20 év alatt megtanultam, hogy mi, akik megtehettük, hogy tanulunk, folyamatosan képezzük magunkat, felelősséggel tartozunk azokért az embertársainkért, akik a társadalom egy olyan szegmensében élnek, ahol ez nem adatott meg nekik. A számos terület közül számomra az iskola, az iskolának egy láthatatlan komponense, a pszichológiai eredetű problémák kezelése lett a szívügyem. Az általam kidolgozott kreatív gyereknevelési eszközrendszerből ( www.kreativneveles.hu ) kinőtte magát egy iskolai közösségépítő program, amely lecsökkenti az agressziót és a feszültséget az osztályközösségben, és támogató légkört épít néhány hét leforgása alatt. A többek között a bullying megelőzésére is kiválóan alkalmas programot nem csak Magyarországon, hanem Spanyolországban is sikerrel vezették be az iskolák. 2019-ben a világelső egyetemen, Bostonban, az MIT-n adhattam elő az Osztálymentor Programhoz (angolul S-Cool Days Program) kapcsolt kísérlet eredményeiről.

    Egy iskola örökbe fogadásával csatlakozni szeretnék a programhoz

    Referenciák