különösen átalakulóban lévő kkv-k, vagy növekedési fázisba érkező Start up cégek veszik hasznát a tudásomnak. Ők azok a cégek, ahol az alapító-tulajdonos személye meghatározó volt a cég életének kezdeti fázisában. Később, a vállalat növekedésével egy időben szükség lett a tudatos cégépítésre, a felelősségi, feladat-, és jogkörök meghatározására. Amennyiben ezek elmaradnak, a vállalatnál gyakoriak lesznek a viták, nézeteltérések, a hangulat romlik. Ugyanennek az elmaradt feladat-, és jogkör kiosztásnak a következménye több esetben a vállalatoknál elinduló elvándorlási hullám is.
ÉrdekelEz a program off-line és on-line verzióban is létezik. A bevezetését követően a vállalati konfliktusok minimálisra csökkennek, a csapat összetartás pedig ugrásszerűen megemelkedik. A program egyik nagy előnye, hogy komoly munkavállalói elégedettséget hoz létre, és az employer brand szerves részévé válik. A másik előnye, hogy túlnyúlik a vállalat hatáskörén, önálló életre kel, és hírét viszi a cégnek a munkaerőpiacon. Ez a tehetséges munkavállalók jelentkezésének növekedésében érhető tetten, ilyen és ehhez hasonló visszajelzésekből: „Hallottam a LAZAC rendszerről, és ez az egyik oka, hogy itt szeretnék dolgozni.” vagy „Elmeséltem a baráti társaságban, hogy működik nálunk egy ilyen rendszer. Senki nem hallott még hasonlóról. Mindenki irigykedett rám.” A program 2017-ben HR Innovation Award kitüntetést kapott. Szerepelt az Országos Humánpolitikai Egyesület éves konferenciájának előadása között.
ÉrdekelAz elmúlt években ez a vonal nagyon meghatározó része lett a cégnek.
2012 - A GE Working Parents’s Day csapatával ebben az évben találtunk egymásra, amelynek folytatásaként több mint 10 éve dolgozunk együtt ezen a napon. 2017-ben a GE globális vállalatán belül elsőként szerveztük meg Marton Éva csapatával az első Global Working Parents’ Day programot, amelyre a világ minden kontinenséről csatlakoztak be önkéntes csapatok, amelyek a dolgozó szülőket támogató programokat szerveztek, a magyar minta alapján.
Ez a mondat közelíti meg leginkább az élményt, amit a kreativneveles.hu csapata által lebonyolított nyári vállalati programokban kapnak a munkavállalók gyermekei. A mondat első fele jellemzi azt, amit a gyermekek meg fognak tapasztalni a programok alatt, a másik fele pedig a 10 év alatt a szülőktől rendszeresen kapott visszajelzést mutatja be.
NEM egyszerű gyermekfelügyelet, hanem egy évtizedes múltra visszatekintő család, és munkavállaló-barát program és szolgáltatás-sorozat egyik része, amit a Human Menu Kft nyújt az adott vállalat munkavállalói igényeire szabva, a cég vállalati kultúrájához és munkavállalói megtartást / employer brandinget célzó programjaihoz illesztve. Vannak vállalatok, ahol csak ezzel a programmal vagyunk jelen, vannak cégek, ahol online, vagy jelenléti workshopokkal, szülőakadémiákkal, mentális egészséget megtartó program-sorozatokkal.
A vállalatok helyszínén, gyermekfelügyelet formájában megvalósuló programunk Győri Ildikó saját fejlesztésű gyereknevelési módszertanát használja: coaching és growth mindset alapokkal, kézzelfogható szimbólumrendszert adunk át a gyerekeknek és szüleiknek, amely sok más készség mellett az érzelmi intelligenciát, az önértékelést, az önkontrollt fejleszti a gyermekeknél, illetve garantálja, hogy élmény lesz a programon való részvétel. Mindezt mind szülők, mind gyerekek által könnyen érthető, kedves, szerethető szimbólumokkal, mint a „Varázserő Kard” az „Indulatvulkán”, vagy a „Hangulathőmérő”, hogy csak a leggyakrabban használtakat említsük.A kreativneveles.hu csapata minden esetben kizárólag a saját belső képzésen átesett és kiválasztott gyermek foglalkoztatókkal dolgozik. Minden helyszínen 3 tapasztalati szinttel rendelkező foglalkoztatók vannak a gyerekekkel: szenior, aki önmaga is foglalkozik gyerekcsoportokkal, és az átadott módszertant több, mint 3 éve használja (jellemzően több éves a gyakorlat). Junior kolléga, aki a belső képzéseken részt vett, a kiválasztáson sikeresen tovább jutott, és minimum 1 nyarat végig dolgozott. Gyakornok kolléga, aki részt vett a képzésen, és a szenior és junior kollégák munkáját gyakornokként segíti, vagy a saját táborunkban nevelkedett éveken keresztül, és gyermekkorának szerves részét képezte a módszertanunk. Minden gyermekcsoportnál minimum 3 felnőtt van egyszerre jelen, de 12 fő feletti csoportoknál négyen dolgoznak. Ez a létszámarányos felnőtt jelenlét szinte egyéni odafigyelést enged meg, ez az egyik oka annak, hogy minden gyermek elégedettem távozik. A program végleges tartalmától függetlenül a keretrendszernek része a gyermekek erősségeinek összegyűjtése, az érdeklődési körük bemutatásának lehetősége, esetleges sikereik megünneplése. Együttműködést tanítunk és mutatunk mi felnőttek is a program teljes ideje alatt. Kreativitásukat mennyiségi és idői korlátozás nélkül szabadon engedhetik (illetve azok a gyermekek, akik eddig nem alkottak, minimum egy „remekművel” távoznak majd a programról).
A kreativneveles.hu csapata kizárólag olyan felnőtteket enged be a vállalati nyári gyerekmegőrzőkbe, akik részt vettek a 3 alkalmas online, és minimum egy alkalmas jelenléti előzetes módszertani képzésen, illetve annak jelenléti alkalmát követően a képzést tartó belső szenior kollégák alkalmasnak találták a további együttműködésre. A másik fontos kritérium a kollégák felé az egymás iránti nyitottság és támogató attitűd. Ez utóbbi olyan komoly együttműködési kritérium, hogy ugyanúgy a kolléga távozásával jár, ha a felnőttekkel, a többi felügyeletet ellátó kollégával nem működik együtt, mintha a gyerekekkel való kommunikációra találnánk őt alkalmatlannak. Miért vagyunk ebben ilyen szigorúak? Több, mint 10 éve kezdtünk el vállalti programokat megvalósítani, és nekünk a gyermekek jól-léte a legfontosabb. Emellett pontosan tisztában vagyunk azzal, hogy egy multinacionális „corporate” közeg milyen elvárásokkal rendelkezik, és a mi kollégáink felé a minimum elvárást ennek a közegnek a szintje adja. Felkészítést kapnak arról is, hogy ilyen közegben hogyan lehet, és hogyan NEM lehet viselkedni. A felkészítések február végén elkezdődnek, és egészen a nyári programok kezdetéig tartanak, ami azt is jelenti, hogy a kollégáink nem csak az alatt az 1-2 hét alatt dolgoznak, amíg fizikailag az adott vállalat központjában megjelennek, hanem maga a gyerekfelügyelet egy több hónapos felkészítési sorozat végső néhány hete, hosszú egyéni és csoportos tanulási helyzetek végeredménye.
Az iskolarendszerben és a nyári táborokban megszokott az egy felnőtt jelenléte 20-30 gyerekkel. Mi ennek az ellenkezőjeként, tulajdonképpen a „családi biztonsági háló” meghosszabbítását valósítjuk meg azzal, hogy kizárólag 12-15 fős csoportokban dolgozunk, amelyekben minimum 3, de a csoport összetételétől függően ennél több felnőtt van egyszerre a gyerekekkel.
Minden programunk alkalmával a teljes teremberendezésről, és minden felhasznált eszközről és anyagról gondoskodunk. A termet a foglalkozások előtti héten rendezzük be, és vagy az utolsó foglalkozás napján, vagy az azt követő hét első két munkanapján tudjuk kiüríteni. A teremberendezés és a felhasznált anyagok, eszközök költsége része a díjnak.
A termet minden alkalommal berendezzük, alapvetően két részre osztjuk: a pihenő/ szabad játék tere, illetve a foglalkozások helyszíne. A játszó teret szivacs-elemekkel borítjuk be, a foglalkozásoknak helyet adó asztalok befedéséről szintén gondoskodunk. A foglalkozások során minőségi anyaggal dolgozunk, és a gyermekek hazavihető tárgyakat készítenek – mennyiségi korlát nélkül. Mintaképpen: párnahuzat, ékszer, vagy éppen kisautó. Társasjátékokról ugyanúgy gondoskodunk, mint az ebéd utáni pihenéshez használt párnákról, takarókról, illetve, természetesen könyvekről.
Szerződő partnereink számára biztosítunk szerződés, és dokumentáció-alapokat, amely jelentősen megkönnyítik a program szervezését a vállalati partnerek számára. Azokkal a cégekkel, akik először szerveznek meg hasonló juttatást, megosztjuk a legjobb gyakorlatokat. Segítünk a belső kommunikációban, illetve a folyamat kidolgozásában, és felhívjuk a figyelmüket az esetleges buktatókra is. Ennek a konzultációnak díja is benne van az árajánlatban.
Igény szerint biztosítunk a program előtt online konzultációt, amelynek során a szülők kérdéseit válaszoljuk meg.
Munkáltatóként és szülőként fontos tudni, hogy mennyire színvonalas a program, amin gyermek részt vesz. A foglalkozásoknak keretet adó módszertan láthatóvá és formálhatóvá teszi az érzelmi intelligenciát, ami sokuk számára megfoghatatlan, nehéz elképzelni, így a sokszor kért fejlesztésébe is nehéz belekezdeni. A módszertan iskolai változatának bevezetésekor kutatással mértük a közösségben lévő érzelmek alakulását, a gyerekek közötti kapcsolatok változását. Ennek a programnak az eredménye 2109-ben meghívást kapott Bostonba, az MIT-n rendezett nemzetközi oktatási konferenciára.
Ez a pont kiemelten fontos számomra, mert nem csak egy mikrovállalkozás tulajdonosa vagyok, hanem stratégia konzultációban gyakorlatot szerzett szerveztet-pszichológus. A nagyvállalatokkal töltött 20 év alatt megtanultam, hogy mi, akik megtehettük, hogy tanulunk, folyamatosan képezzük magunkat, felelősséggel tartozunk azokért az embertársainkért, akik a társadalom egy olyan szegmensében élnek, ahol ez nem adatott meg nekik. A számos terület közül számomra az iskola, az iskolának egy láthatatlan komponense, a pszichológiai eredetű problémák kezelése lett a szívügyem. Az általam kidolgozott kreatív gyereknevelési eszközrendszerből ( www.kreativneveles.hu ) kinőtte magát egy iskolai közösségépítő program, amely lecsökkenti az agressziót és a feszültséget az osztályközösségben, és támogató légkört épít néhány hét leforgása alatt. A többek között a bullying megelőzésére is kiválóan alkalmas programot nem csak Magyarországon, hanem Spanyolországban is sikerrel vezették be az iskolák. 2019-ben a világelső egyetemen, Bostonban, az MIT-n adhattam elő az Osztálymentor Programhoz (angolul S-Cool Days Program) kapcsolt kísérlet eredményeiről.
Egy iskola örökbe fogadásával csatlakozni szeretnék a programhoz